Dieta na piękne i zdrowe włosy 1
Dieta na piękne i zdrowe włosy

Twoje włosy są suche i matowe, plączą się a do tego nadmiernie wypadają? Wypróbowałaś już wszystkich możliwych kosmetyków, które przyniosły efekt tylko na chwile? Problem może tkwić nie w pielęgnacji, tylko w niedoborach niektórych składników odżywczych w diecie. Co jeść, aby mieć piękne i zdrowe włosy?

Odżywianie ma wpływ nie tylko na naszą kondycję, ale również na kondycję naszej skóry oraz włosów. Sekretem zdrowego wyglądu włosów jest zdrowe odżywianie połączone z odpowiednią pielęgnacją. Nasze włosy w diecie potrzebują przede wszystkim odpowiedniej ilości białek, tłuszczów, składników mineralnych i witamin. Nawet niewielkie niedobory możemy zauważyć właśnie na włosach i paznokciach. Dodatkowy stres, aktywność fizyczna czy odchudzanie, również nasilają ten efekt.  Aby cieszyć się pięknymi kosmykami w naszej codziennej diecie warto zwrócić uwagę na kilka produktów, które mają zbawienny wpływ na nasze włosy.

Po pierwsze: biotyna

Biotyna, czyli witamina H jest jednym ze składników budulcowych naszych włosów i paznokci. Jeśli Twoje włosy się łamią, rozdwajają lub wypadają, oznacza to, że w Twojej diecie brakuje właśnie witaminy H. Ma ona nieoceniony wpływ na ich kondycję. Witamina H naturalnie występuje zarówno w produktach zwierzęcych jak i roślinnych. Największe ilości znajdziesz m.in. w wątróbce czy żółtkach jaj. Jej duże ilości znajdziesz także w mące sojowej, ryżowej czy pełnoziarnistej. Pomidory, marchew i szpinak to również dobre źródło biotyny. Oprócz tzw. „witaminy piękna”, warto zwrócić uwagę na produkty bogate w kompleks witamin z grupy B.

Po drugie: NNKW

Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, to właśnie dzięki nim nasze włosy są nawilżone, sprężyste i pełne blasku. Mają bardzo silne właściwości odżywcze, nie tylko dla skóry.
Kwasów należących do grupy omega-3 jest wiele. Warto wybierać produkty, które mają w swoim składzie EPA (kwas eikozapentaenowy), DHA (kwas dokozaheksaenowy) lub GLA (kwas gamma-linolenowy). Przesuszona skóra, włosy, łupież, to znak że Twój organizm może cierpieć z powodu niedoborów niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.  Do najlepszych naturalnych źródeł kwasów omega-3 należą: tłuste ryby morskie tj. łosoś, makrela, śledź, sardynki oraz owoce morza, ale również olej lniany i orzechy włoskie.

Po trzecie: minerały

Jednym z najważniejszych minerałów dla naszych włosów jest cynk. Niedobór cynku bardzo często może przyczyniać się do nasilonego wypadania włosów, są łamliwe, kruche i matowe. Do najlepszych źródeł cynku można zaliczyć: różnego rodzaju otręby, płatki owsiane czy ser żółty. Minerały takiej jak miedź, żelazo oraz krzem również wpływają na kondycję naszych włosów. Niedobór żelaza może objawiać się wypadaniem oraz osłabienie wzrostu włosów, zaś krzem odpowiedzialny jest za prawidłową syntezę kolagenu.

Jeśli chcesz, aby Twoje włosy były piękne i zdrowe pamiętaj, że w Twojej codziennej diecie powinnaś ograniczyć żywność wysoko przetworzoną tj. słodycze czy fast food. Postawienie na zdrową dietę sprawi, że włosy odzyskają swoją dawną formę. Jeśli natomiast spożywanie odpowiednich produktów sprawia Ci trudność lub zwyczajnie nie masz na to czasu, warto zadbać o wzmocnioną suplementację. Jednak przed wyborem odpowiedniego produktu warto ustalić cel, który chcemy osiągnąć. Najlepiej wybierać te, które zapewnią nam kompleksowe działanie jeśli chodzi o pielęgnację włosów np. Kerabione Booster.

Kerabione

Komentarze do wpisu (1)

19 czerwca 2020

Всем добрый день ! Наш клиент делиться опытом как он оформил для себя права на управление лодкой, если Вам хотелось-бы получить права ГИМС, обращайтесь к нашу компанию. http://moemesto.ru/pravadoxe/link/15149549

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl